3 tips voor je zakelijke kerstkaart

Stuur je nog geen kerstkaart naar je zakelijke relaties? Zonde! Je laat namelijk een mooi contactmoment liggen. Met het versturen van een zakelijke kerstkaart versterk je de naam van je bedrijf. Daarnaast kom je ook nog eens in de gedachten van je klant. Je kunt dus stellen dat een kerstkaart versturen onder marketing valt! Maar hoe pak je een kerstkaart versturen namens je bedrijf aan? In dit blog geven we je 3 tips.


zakelijke kerstkaarten

Tip 1: benut het contactmoment

We trappen onze top 3 af met de meest belangrijke tip: benut het contactmoment die je creëert met het versturen van een kerstkaart. Want hoewel je jouw klanten natuurlijk graag een fijne kerst wil wensen, is dat niet de enige reden dat je een kerstkaart stuurt. Het is tenslotte de bedoeling dat de ontvangers jouw kerstkaart zien als een uitnodiging of herinnering om weer eens bij je langs te komen! Vergeet daarom de commerciële insteek van je kaart niet.

Om je kerstkaart optimaal te benutten kun je gebruik maken van het moment door bijvoorbeeld een actie aan te kondigen. Dit kun je op allerlei manieren doen! Om de kans groter te maken dat je klanten jouw kerstkaart bewaren kun je out-of-the-box gaan. Denk maar aan een kruiswoordpuzzel of rebus, met als antwoord een kortingscode. Maak de puzzel niet te makkelijk! Je ontvangers kunnen dan om hulp vragen en zo bereik jij - op een hele slimme manier - meer mensen.

Tip 2: creëer herkenbaarheid

Je hebt het ons vaker horen zeggen: creëer herkenbaarheid met je uitingen. Zorg ervoor dat je in alle uitingen gebruikt maakt van dezelfde huisstijl. Met kerstkaarten is dit niet anders! Natuurlijk mag je wel flink uitpakken. Het is tenslotte kerst. Zet jouw logo op de piek van een kerstboom, versier je kerstkaart met sneeuwvlokken en hijs jezelf en je collega’s en kersttruien.

Extra tip: ben je van plan om - naast de traditionele “fijne feestdagen” - een persoonlijke kerstgroet toe te voegen aan je kaart? Houdt bij het schrijven de kernwaarden van je merk in je achterhoofd.

Tip 3: val op!

Alle gedane moeite is voor niets wanneer jouw kerstkaart niet opvalt tussen de rest. Als je kaart niet opvalt, blijft je naam niet hangen bij de ontvanger en belandt de kaart op een hoopje tussen de andere kerstkaarten. Of, nog erger, in de vuilbak!

Je kunt op verschillende manieren jouw kerstkaart laten opvallen. Hierboven hebben we al een leuke manier verklapt waarmee je een kortingscode op een unieke manier kunt overbrengen. Maar je kunt ook creatief met het uiterlijk van je kerstkaart aan de slag. Laat jouw kaart in een eigen vorm stansen of kies voor een afwijkende papiersoort zoals metallic papier. Wijk van de gebaande paden en laat je kerstkaart drukken op bierviltjeskarton of forex. Dan weet je zeker dat je opvalt!

Extra tip: ga eens na welke kerstkaarten jij elk jaar weer ontvangt. Welke kaarten vallen op? Kun je nog een kaart herinneren van vorige jaren die eruit springt, of pakt 1 bedrijf ieder jaar weer uit? Je hoeft het wiel namelijk niet compleet opnieuw uit te vinden. Een beetje creatief lenen mag altijd, maar waak ervoor dat jouw kaart geen exacte kopie wordt.

creatieve kerstkaarten

Bestel dus nu snel je zakelijke kerstkaart met eigen ontwerp of foto. En wist je dat je bij Drukland.be nog veel meer kerst drukwerk vindt? Denk maar aan kerstballen, unieke kerstdecoratie en kerstgeschenken. Neem snel een kijkje en pak dit jaar kerst creatief aan!

Tags:

08-11-2022
 
 

Reacties