Veelgestelde vragen

Laten we één ding voorop stellen: we willen graag met je in contact staan. Dus bel of mail ons gerust! Maar soms is het nóg sneller om een antwoord zelf op te zoeken. Daarom hebben we ons best gedaan om alle denkbare vragen kort en duidelijk te beantwoorden. Klik op het gewenste onderwerp en kijk of jouw vraag ertussen staat.

  1. Algemene informatie
  2. Bestelling plaatsen
  3. Bestanden
  4. Betaling
  5. Verzending en bezorging
  6. Wijzigen en annuleren
  7. Kwaliteit en garantie

Voor al je vragen over het aanleveren van bestanden verwijzen we je graag door naar onze aanleverspecificaties.


1. Algemene informatie

Bedrijfsgegevens

Onze locatie

Adres:

Telefoon:

E-mail:



Madepolderweg 7A
9608 PX Westerbroek
03 747 9001

info@drukland.be
bestanden@drukland.be

Bankgegevens:

IBAN/SEPA nummer:
BIC nummer:
Banknaam:

KVK/BTW:

Kvk-nummer:
Btw-nummer:



BE77 7390 1321 5542
KREDBEBB
KBC Bank


01132099
NL 819456123B01

Voor het bellen naar ons telefoonnummer betaal je de gebruikelijke belkosten. De kosten zijn dus afhankelijk van je telefoonprovider.
Het grootste deel van ons assortiment kun je bestellen via de website. Staat jouw gewenste product er niet bij? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice.
2. Bestelling plaatsen
De prijs die je ziet is ook de prijs die je betaald. Je betaalt dus ook geen verzendkosten. Als je kiest voor betaling met creditcard, dan komen er 3% kosten bij, met een minimum van 5 euro. Bij PayPal betaal je 1 euro administratiekosten. Vooruitbetalen en betalingen via iDEAL zijn gratis. Alle vermelde prijzen op de site zijn exclusief 21% btw.

Zie voor meer informatie onze bestelproces pagina.

We kunnen niet alle mogelijke aantallen altijd op de website zetten. Staat jouw gewenste aantal er niet tussen? Neem dan gerust contact op met de klantenservice. We kijken graag samen met je naar de mogelijkheden.
Ja. We hebben enkele gegevens nodig om de bestelling te verwerken. Met je eigen account kun je gemakkelijk je bestellingen bekijken en de status van je bestelling volgen. Drukland.be gaat zorgvuldig om met persoonlijke gegevens.

Zie voor meer informatie onze privacy pagina.

Je kunt bij ons alleen bestellingen plaatsen via de website. Neem gerust contact op met de klantenservice als je er niet uitkomt.
In je account kun je de status van je bestellingen zien. Dit kan zijn:
  • wachten op betaling
  • wachten op bestanden
  • in behandeling
  • in druk
  • afgerond
  • geannuleerd
Ja, je krijgt altijd een orderbevestiging op het e-mailadres waarmee je bent geregistreerd. Als je bij een bestelling een exra e-mailadres invult, dan ontvangt deze ook de orderbevestiging.
3. Bestanden
Deze cijfers verwijzen naar het aantal kleuren dat per zijde wordt gedrukt. Het eerste cijfer heeft betrekking op de voorzijde, het tweede cijfer op de achterzijde. 2/2 is dus dubbelzijdig met 2 kleuren gedrukt. 4 kleuren staat voor een full colour bedrukking.

Zie voor meer informatie onze aanleverspecificaties pagina.

Het maakt niet uit welke opmaakprogramma's je gebruikt, zolang je het bestand opslaat of exporteert als een pdf-bestand. Voor hulp bij het opslaan van het bestand kun je altijd contact opnemen met onze dtp-afdeling.

Zie voor meer informatie onze aanleverspecificaties.

    Reden Programma
.pdf Goede kwaliteit Photoshop, Illustrator, InDesign, Acrobat
.psd Goede kwaliteit, open source Adobe Photoshop
.ai Goede kwaliteit, open source Adobe Illustrator
.doc(x) In overleg Microsoft Word
.ppt(x) In overleg Microsoft Powerpoint
xls(x) In overleg Microsoft Excel
.pub Kunnen we niet openen Microsoft Publisher
.indd Zorgt voor problemen Adobe InDesign
.jpg Alleen voor fotoproducten  

Zie voor meer informatie onze aanleverspecificaties.

Onze dtp-afdeling controleert ieder aangeleverd bestand gratis op technische kwaliteit (formaat en marge). Inhoudelijk wordt het bestand niet gecontroleerd. De exacte aanleverspecificaties worden per product weergegeven in het bestelproces.

Zie voor meer informatie onze aanleverspecificaties.

Je kunt bestanden tot 50 MB via de website uploaden. Als de bestanden groter dan 50 MB zijn, maak dan de bestelling af zonder je bestanden te uploaden. Verstuur je bestanden daarna via bijvoorbeeld www.wetransfer.com naar info@drukland.be, o.v.v. het ordernummer.

Zie voor meer informatie onze aanleverspecificaties.

Om ervoor te zorgen dat er geen witrand overblijft na het snijden hebben we extra marge nodig. Meestal is de marge 3 mm per zijde. Dit staat per product aangegeven op de werktekening.

Zie voor meer informatie onze aanleverspecificaties.

4. Betaling
Nee, orders worden altijd gratis door ons verzonden, ongeacht de ordergrootte.
Je kunt bij ons altijd gemakkelijk en snel betalen. Dit kan op vele manieren.

Zie voor meer informatie onze betaalmethoden pagina.

De factuur zit altijd bij de orderbevestiging. De factuur kun je ook downloaden in je account.

Zie voor meer informatie onze facturen en btw pagina.

Het btw-bedrag staat altijd apart vermeld op de factuur.

Zie voor meer informatie onze facturen en btw pagina.

Nee, je kunt ook eerst je bestand aanleveren en later de betaling voldoen.

Zie voor meer informatie onze betaalmethoden pagina.

5. Verzending en bezorging
De prijzen op onze website zijn altijd inclusief verzendkosten.

Zie voor meer informatie onze bezorging pagina.

De levertijd verschilt per product. De levertijden staan altijd duidelijk in het bestelproces weergegeven. Voor digitaal drukwerk is de aanlevertijd meestal 15.00 uur en soms zelfs 18.00 uur! De aanlevertijd voor offset drukwerk is 12.00 uur.

Zie voor meer informatie onze bezorging pagina.

Onze drukwerkproducten worden bezorgd door DHL, zij bezorgen tussen 09.00-18.00 uur. Het is niet mogelijk om een exacte bezorgtijd te kiezen. Hierdoor kunnen we de bezorgkosten laag houden, en wordt niemand teleurgesteld in het geval van file of routewijzigingen. Je hoeft gelukkig niet thuis op het pakket te wachten! Je kunt je bestelling op je werk laten bezorgen, bij de oppas, bij de buren, of waar je maar wilt.

Zie voor meer informatie onze bezorging pagina.

Dat kan. Wanneer in het bestelproces wordt gevraagd om het bezorgadres in te voeren kun je aangeven dat je de bestelling wilt komen afhalen.

Zie voor meer informatie onze bezorging pagina.

Alle bezorgingen vinden plaats tussen 09.00-18.00 uur. Als je niet aanwezig bent op het moment dat DHL langskomt, dan wordt het drukwerk de volgende werkdag opnieuw aangeboden. Als je bij deze tweede bezorgpoging opnieuw niet thuis bent, dan wordt je bestelling teruggestuurd naar ons magazijn. We moeten daarna opnieuw bezorgkosten in rekening brengen, probeer dit dus liever te voorkomen.
Ja, je kunt per bestelling een ander adres invullen. Dit kan gemakkelijk met het adresboek in je accountomgeving.
Nee, je kunt per bestelling zowel een bezorg- als factuuradres invullen. Deze mogen van elkaar verschillen. Het factuuradres wordt alleen gebruikt op de factuur.
Dat kan! Voor de verzendkosten voor leveringen naar het buitenland kun je contact opnemen met onze helpdesk.

Zie voor meer informatie onze bezorging pagina.

Zodra de bestanden goed aangeleverd zijn en de betaling geregeld is begint de levertijd te lopen. Voordat je het aantal werkdagen kan berekenen, is het belangrijk om te weten wat de aanlevertijd van het product is. Voor offset drukwerk is het vrijwel altijd 12:00 en voor digitaal drukwerk 15:00 of 18:00. Dat wil zetten dat de bestanden voor deze tijd aangeleverd moeten worden, zodat dezelfde dag nog de eerste werkdag is. Voorbeeld: je bestelt 5.000 offset flyers op maandagochtend voor 12:00 uur. Wij krijgen voor deze tijd de drukklare bestanden en de bestelling is betaald. Bij 5-6 werkdagen hoort je bestelling dan uiterlijk die maandag erop geleverd te zijn. Bij 3-4 werkdagen is dat donderdag en bij 2 werkdagen is dat dinsdag.

Zie voor meer informatie onze levertijden pagina.

6. Garantie, kwaliteit en annuleren
Als je twijfelt over de kwaliteit van onze producten of als je samples van papiersoorten wilt ontvangen, neem dan gerust contact met ons op. We sturen je graag enkele samples toe zodat je deze kunt voelen en vergelijken.
Een beeldscherm is opgebouwd uit RGB (rood, groen en blauw), terwijl drukwerk gebruikt maakt van CMYK (cyaan, magenta, yellow en key, ook wel 'full colour') of PMS (Pantone Matching System) kleuren. Hierdoor kunnen kleuren er anders uitzien.
Je bent zelf verantwoordelijk voor zowel de inhoud als de technische kant van het bestand. Onze dtp-afdeling controleert altijd het formaat en resolutie en mocht hier iets mis mee zijn, dan nemen zij contact met je op. Artikelen die niet bedrukt worden, zoals kliklijsten, kun je binnen acht dagen retourneren. Je betaalt dan alleen de verzendkosten. Onze levertijden zijn een indicatie en niet bindend.

Zie voor meer informatie onze ontevreden pagina.

Ben je niet helemaal tevreden met je bestelling? Neem dan binnen acht dagen na ontvangt hiervan contact op met onze helpdesk. Als de klacht terecht is zullen we het volledige bedrag vergoeden of een herdruk aanbieden. Technische en inhoudelijke fouten in het bestand zijn per definitie niet de verantwoordelijkheid van Drukland.be.

Zie voor meer informatie onze ontevreden pagina.

Het Thuiswinkel Waarborg is hét Nederlandse keurmerk voor bedrijven die producten en/of diensten verkopen via internet, catalogi, post en andere verkoopkanalen op afstand. Alle leden van Thuiswinkel.org zijn te herkennen aan het keurmerk. Als consument kun je ervan op aan dat deze bedrijven de Algemene Voorwaarden Thuiswinkelen en de gedragsregels van de vereniging onderschrijven, dat ze zich houden aan en aanspreekbaar zijn op naleven van de relevante wet- en regelgeving.

Zie voor meer informatie onze Thuiswinkel Waarborg pagina.

Ja, maar alleen wanneer je bestelling nog niet is verwerkt. Je kunt de status bekijken via je account (nadat je bent ingelogd) en als je bestelling nog niet is verwerkt, kun je deze hier nog annuleren. Zodra je bestelling in behandeling is genomen en in productie is gegaan, is dit niet meer mogelijk.
Als er nog geen platen gemaakt zijn en de order is nog niet gedrukt, dan kan de order kosteloos worden geannuleerd. Onbedrukte producten zoals stoepborden en kliklijsten kun je binnen acht dagen omruilen of terugsturen.

Vragen?

Heb je vragen? Neem dan contact met ons op, je krijgt op werkdagen altijd binnen 24 uur antwoord.

 

Chat Bel 0 producten € 0,00